چه چیزی  جدیدی در HAP؟
این موضوع ویژگی های جدید در HAP v5.10 را توصیف می کند. موضوع به دو بخش تقسیم می شود: خلاصه ای از پیشرفت ها (بخش A) و بحث مفصل تر در مورد این پیشرفت ها (بخش B).

[aparat id=”qnYgb”]

دانلود نرم افزار کریر HAP v5.10

A. فهرست خلاصه فهرست پیشرفته های HAP v5.10

در این قسمت پیشرفت ها در HAP v5.10 خلاصه می شود. جزئیات بیشتر در مورد این پیشرفت ها در بخش B آمده است.

۱٫ پشتیبانی از استانداردهای LEED و ASHRAE

a. پشتیبانی از تطابق LEED v4.

b. بروز خلاصه گزارش LEED 2009 EA Credit 1.

c. پشتیبانی از تطابق استاندارد ASHRAE 90.1-2013.

d. پشتیبانی از مطابقت استاندارد ASHRAE 62.1-2016.

۲٫ توانایی های مدل سازی جدید

a. گزینه های جدید برای تعیین یا تعیین اثربخشی توزیع هوا در منطقه.

b. گزینه های جدید برای تعیین درجه حرارت حرارت طراحی شده برای ترمینال های گرم کننده.

۳ بهبود بهره وری

a. داده های اندازه گیری URF در فضای باز (ODU) بر روی گزارش طراحی ..

b. به روز رسانی قیمت برق و گاز EIA برای ایالات متحده.

۴ رفع مشکل

a. 9 مشکل مستند در v5.01 اصلاح شد.

B. فهرست کامل پیشرفت های HAP v5.10

در این بخش اطلاعاتی در مورد تغییرات ویژگی در HAP v5.10 ارائه می شود.

۱٫ پشتیبانی از استانداردهای LEED و ASHRAE

a. پشتیبانی از LEED v4 مطابق. LEED v4 گزینه انتخاب اولویت را اضافه کرد. با انتخاب این گزینه، HAP یک گزارش خلاصه ای از LEED که حاوی داده های فرمت شده به شیوه ای مطابق با بخش های کلیدی صفحه گسترده ماشین حساب ارزیابی عملکرد انرژی LEED v4 است، تولید می کند. این صفحه گسترده ای است که برای ارسال داده برای LEED v4 پیش نیاز حداقل انرژی و LEED v4 بهینه سازی اعتبار عملکرد انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر داده های نوع صفحه گسترده، این گزارش همچنین دارای یک جدول نقاط V4 LEED است. ادامه مطلب.

b. به روز شده LEED 2009 EA اعتبار ۱ خلاصه گزارش. برای برنامه های LEED 2009، خلاصه گزارش HAP LEED به روز شده برای ارائه داده ها مطابق با قالب بخش های کلیدی از صفحه گسترده ماشین حساب انرژی عملکرد LEED. این صفحه گسترده برای LEED 2009 انرژی و اتمسفر پیش نیاز ۲ و اعتبار ۱ ارسال شده است. فرمت LEED Performance Calculator به صورت مستمر به روز می شود و نسخه های قبلی HAP با استفاده از فرمت گزارش مطابق با نسخه های قدیمی تر صفحه گسترده استفاده می شود. علاوه بر داده های نوع صفحه گسترده، این گزارش همچنین حاوی جدول نقاط LEED 2009 است. ادامه مطلب.

c. پشتیبانی از ASHRAE استاندارد ۹۰٫۱-۲۰۱۳ مطابق. ASHRAE Standard 90.1-2013 به عنوان یک گزینه استاندارد انرژی پروژه در پنجره Preferences Project اضافه شد. هنگامی که این گزینه انتخاب شده است و گزینه گزینه «حداقل بهره وری ASHRAE» را برای تجهیزات انتخاب می کنید، HAP کارایی تجهیزات را با استفاده از جداول ۹۰-۱-۲۰۱۳ حداقل بهره وری مورد نیاز به ارمغان می آورد.

علاوه بر این، ASHRAE Minimum کارایی گزینه \ “برای تجهیزات متغیر خنک کننده (VRF)، هر دو زمانی که با استفاده از ۹۰٫۱-۲۰۱۳ و ۹۰٫۱-۲۰۱۰ به عنوان اولویت پروژه اضافه شده است اضافه شده است. این دو نسخه اول استاندارد ۹۰٫۱ بود که حداقل الزامات بازدهی برای VRF را تعیین کرد.

d. پشتیبانی از استاندارد ASHRAE 62.1-2016 مطابق. استاندارد ASHRAE 1-62-2016 به عنوان یک گزینه استاندارد تهویه پروژه در پنجره تنظیمات پروژه اضافه شد. هنگامی که این گزینه انتخاب می شود، نیازهای تهویه را می توان از نوع استفاده از فضای ۲۰۱۶ در فضاهای ورودی انتخاب کرد. ورودی های سیستم گزینه ای برای محاسبه شرایط تهویه سیستم با استفاده از روش تهویه تهویه ۶۲٫۱٫۲۰۱۶ ارائه می دهد.

۲٫ توانایی های مدل سازی جدید

a. گزینه های جدید برای اثربخشی Distribution Zone Air. برای نرم افزار ASHRAE Standard 62.1، ورودی سیستم های جدید هوا برای مشخص کردن محل منبع پخش و تهویه مطبوع در مناطق و همچنین طراحی حرارت حرارت ارائه شده برای ترمینال ها، جایی که قبلا مشخص نشده بود، اضافه شد. این ورودی های اضافی محدوده محاسبه اتوماتیک تأثیر توزیع هوا را برای پوشش تمامی برنامه های کاربردی ارائه شده در استاندارد ۶۲٫۱ جدول ۶٫۲٫۲٫۲ گسترش می دهد (جدول ۶-۲ در نسخه های قدیمی تر).

علاوه بر این برای برنامه های ویژه گزینه ای برای تأمین توانایی پخش توزیع هوا توسط کاربر به طور مستقیم وارد شده است. هنگامی که این گزینه استفاده می شود، HAP به طور خودکار اثربخشی توزیع هوا را به دست نمی آورد.

b. گزینه های جدید برای گرمایش ترمینال. ورودی سیستم های جدید هوا برای تعریف دمای طراحی حرارت حرارت برای پایانه های گرمایش مجدد گرمایش مجدد VAV، حجم ثابت مجزا، گرمایش پایدار حجم ثابت و سیستم های حجم ثابت دوگانه یا سه گانه اضافه شده است. طراحی درجه حرارت هوای حرارتی پیش از این برای ترمینالهای جعبه مخلوط کننده های سری و موازی در نسخه های پیشین مشخص شده است.

با این افزودنی، محاسبات اندازه گیری ظرفیت سیم پیچ دوباره در حال حاضر بر اساس درجه حرارت است. ظرفیت از جریان کویل، درجه حرارت ورودی و درجه حرارت حرارت طراحی حرارت کویل مشخص شده ذکر شده است. در نسخه های قبلی HAP ظرفیت بر روی بار منطقه و گرمایش هوای اولیه اندازه گیری شد. با این تغییر در محاسبات اندازه، شما به طور کلی ظرفیت حلقه بازآوری را برابر با یا بیشتر از نسخه های قبلی HAP گزارش می کنید. ادامه مطلب.

این افزودنی همچنین می تواند بر میزان جریان هوا در منطقه طراحی تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، در یک سیستم CAV Reheat، میزان جریان هوا در جریان منطقه، بزرگتر از جریان هوا مورد نیاز برای پاسخگویی به بار خنک کننده منطقی پیک در دمای خنک کننده طراحی طراحی، یا جریان هوا مورد نیاز برای برآوردن گرمایش گرمایش منطقه پیک در طراحی مجدد هوای گرم حرارت دادن درجه حرارت این تغییر می تواند باعث افزایش جریان هوا در جریان عرضه شده در نسخه های قبلی HAP شود. برای سیستم های VAV حداقل جریان هوای جعبه VAV را می توان تحت تاثیر قرار داد زیرا حداقل جریان هوا باید بتواند به گرمایش حرارت منطقه طراحی شده در دمای حرارت داده شده در طراحی حرارت کویل مشخص شده پاسخ دهد. در بعضی موارد، حداقل جریان VAV ترمینال VAV در نسخه های قبلی HAP بزرگتر خواهد بود.

در نهایت، این ورودی جدید در محاسبه ASHRAE Standard 62.1 برای تعیین اثربخشی توزیع هوا در مواردی که عرضه- تهویه هوا به اتاق دلتا-T برای گرم کردن توجهی در تنظیم اثربخشی است.

۳٫ بهبود بهره وری

a. اطلاعات جدید اندازه VRF در فضای باز بر روی گزارش طراحی. گزارش خلاصه سازی مقیاس منطقه برای سیستم های جریان مایع خنک کننده (VRF) به روز شده است تا شامل یک جدول اندازه گیری برای واحد فضای باز VRF (ODU) باشد. در این جدول بار حداکثر بار همگانی برای تمام واحد های داخلی در خنک کننده و گرمایش، تخمین ضریب تلفات لوله و نیاز کل ظرفیت برای ODU لیست شده است. جزئیات بیشتر: جدول اندازه گیری واحد در فضای باز VRF.

b. به روز شده در EIA قیمت های الکتریکی و گاز برای ایالات متحده است. به طور پیش فرض قیمت انرژی برق و گاز طبیعی برای استفاده از آخرین اطلاعات موجود، به روز شده است. این اطلاعات در اکتبر ۲۰۱۶ منتشر شده است و برای تقویم سال ۲۰۱۵ است. برای هر ایالت ایاالت متحده به طور متوسط ​​هزینه های بخش عمومی در سراسر کشور ارائه می شود. پیش فرض ها در Wizard Rate Utility استفاده می شوند و همچنین در سیستم کمک در اینجا آمده است: EIA Electric and Fuel Prices.

۴٫ سایر پیشرفت ها

a. گزارشات طراحی سیستم هوا – یک گزارش چک CFM / تن به بخش کویل مرکزی خنک کننده گزارش خلاصه سازی سیستم هوا اضافه شده است.

b. گزارشات طراحی سیستم هوا – یک نمودار روانشناسی سیستم برای شرایط طراحی طراحی شده است. هنگامی که گراف برای زمان “اوج” انتخاب می شود، HAP نمودارهای پردازش روانشناختی را برای شرایط خنک کننده طراحی و طراحی حرارت تولید می کند.

c. گزارش شبیه سازی سیستم هوا – تغییر گزارش دما منطقه برای مورد خاص که در آن سیستم دارای صفر ساعات کار در طول سال (یعنی تمام ساعات در دوره بدون حضور) است. در این مورد این گزارش حداکثر و حداقل دمای اشغال شده را به عنوان “na” نشان می دهد.

d. گزارش های LEED – عملکرد پایه – رتبه بندی عملکرد رتبه بندی جدول در حال حاضر هزینه انرژی فرایند را به عنوان درصد کل هزینه انرژی پایه با یک رقم اعشار به جای یک عدد کامل نشان می دهد (به عنوان مثال ۲۵٫۶٪ ​​به جای ۲۵٪). این به توضیح انطباق با حداقل قانون ۲۵ درصد کمک می کند. این تغییر در نتایج خلاصه عملکرد LEED v4 و خلاصه گزارش LEED 2009 EA Credit 1 انجام شد.

e. فضاها – افزایش حداکثر میزان گرمای برق برقی از ۹۹ W / sqft (1065 W / sqm) تا ۱۰۰۰ W / sqft (10763 W / sqm).

f. گیاهان – افزایش حداکثر حجم برای مخازن ذخیره آب گرم از ۱۵۰۰ گال (۵۶۷۸ لیتر) تا ۹۹۹۹۹ گال (۳۷۸۵۳۷ لیتر).

g. چیلرها – حد مجاز حداقل چیلر EWCT از ۴۵ F (7.2 C) تا ۳۵ F (1.7 C).

h. رابط کاربری – در پنجره اصلی HAP، نوار وضعیت در حال حاضر انتخاب انتخاب اولویت پروژه فعلی برای روش امتیاز LEED، استاندارد انرژی و استاندارد تهویه را نشان می دهد.

من. ASHRAE 90.1 Templates – آرشیو پروژه معماری ASHRAE 90.1-2007 به روز رسانی شده است که شامل ساختن درب های تزئینی اضافی است.

۵٫ رفع مشکل

a. گزارش های طراحی سیستم هوا – برای سیستم هوا با استفاده از سیم پیچ پیش گرم، گزارش System Psychrometrics به اشتباه جریان هوای پیش سیم را نشان می دهد. مقدار نشان داده شده در سلول جریان هوای پیش گرم، در واقع بار الکتریکی پیش گرم بود به جای جریان هوای کویل. این تنها یک خطای نمایش بود. HAP به درستی محاسبه جریان هوا و کویل را محاسبه کرده است، اما داده های موجود در سلول های مناسب جدول گزارش را نتوانسته است.

b. محاسبات طراحی سیستم هوا – در شرایط خاص، هنگام انجام محاسبات طراحی برای یک سیستم خطای “زیر خط خارج از دامنه” وجود داشت که استاندارد ASHRAE Standard 62.1 اندازه گیری تهویه را مشخص کرد. این خطا تنها زمانی اتفاق می افتد که حجم فضای خدمت شده توسط سیستم غیرمعمول بزرگ باشد، مانند فضا با ارتفاع کف تا ارتفاع سقف ۵۰ فوت (۱۵ متر) یا بزرگتر.

c. گزارش ورودی هوا سیستم – حداکثر بار تخمین شده برای یک واحد بیرونی VRF (ODU) نادرست است. این تنها یک مشکل صفحه نمایش لوازم آرایشی بود. HAP به درستی محاسبه حداکثر بار تخمین شده و ظرفیت های خنک کننده و گرمایش ODU هنگام استفاده از اندازه گیری خودکار. تنها خطا نمایش بار حداکثر بود.

d. ورودی سیستم هوا – هنگام تعریف یک سیستم ترمینال اسپلیت DX فن کویل، صفحه ورودی دستگاه خنک کننده پایانه به اشتباه ورودی عملکرد دستگاه به عنوان “کمپرسور کیلووات” به جای “فن فیدر کمپرسور کیلووات” نامگذاری شده است.

e. شبیه سازی گیاه – در یک کارخانه بازیابی گرما اختصاصی (DHRC) با چندین خنک کننده چیلرها، در برخی شرایط غیر طراحی، کارخانه تنها با خنک کننده خنک کننده کار می کند.

f. داده های هواشناسی – در شرایط خاص هنگام وارد کردن یک پرونده آب و هوا شبیه سازی، یک «این پرونده آب و هوایی نمی تواند وارد شود» یا «خط زیر خط خارج از محدوده» رخ داده است. این خطاها در صورتی اتفاق می افتد که فایل واردات آب و هوا با استفاده از فرمت های TMY2، TMY3، ASHRAE IWEC یا ASHRAE IWEC2 فرمت شده باشد. خطا در هنگام وارد کردن یک فایل با فرمت EPUB در EnergyPlus رخ نداد.

g. ورودی های فضایی – در شرایط خاصی که هنگام صرفه جویی در فضا یک پیام \ “خطای اعتبار سنجی \” ظاهر شد، اما هیچ آیتم ورودی به عنوان نامعتبر به رنگ قرمز برجسته شد. به عنوان یک نتیجه، فضا را نمی توان ذخیره کرد. این تنها زمانی اتفاق می افتد که فضا قبلا از طریق ویژگی تغییر جهانی اصلاح شده باشد، فضای دیوارهای بیرونی ندارد و تغییرات جهانی برای اعمال نفوذ CFM / sqft (L / s / sqm) استفاده می شود.

ساعت جادوگر تجهیزات – در برخی موارد، اگر یک سیستم VRF با DOAS تعیین شده بود که «مورد استفاده قرار نگرفت»، گزینه هایی برای تهویه تهویه و تهویه تهویه مورد نیاز هنوز نشان داده شده است. این گزینه ها برای یک سیستم ترمینال با استفاده از تهویه مستقیم معتبر نیست.

i. مدیریت پروژه – در شرایط خاصی که سیستم های هوایی، گیاهان یا ساختمان های یک پروژه حذف شدند، فایل های داده حاوی موارد پاک شده از پروژه حذف نشدند. این تا به حال اثرات نامطلوب در عملیات HAP. این تنها به استفاده از فضای دیسک و حجم فایل آرشیو بزرگتر از ضرر منجر شد.

پرداخت و  دانلود برنامه hap5.10

لطفا هنگام نصب نرم افزار اینترنت خود را خاموش کنید.

لطفا  هنگام نصب و راه اندازی راهنما را مطالعه فرمایید.

برای فعالسازی نرم افزار کد سخت افزار را همراه با نام و خانوادگی  به شماره 09129297449 ارسال فرمایید.

پرداخت امن با استفاده از زرین پال،برای خرید به شکل زیر کلیک کنید.

دانلود کریر HAP 5.10

1 دیدگاه

  1. سلام مهندس / وقتتون به خیر / بنده ده جوریان هستم ناظر و طراح تاسیسات / بیشتر در حوزه گرمایش از کف متمرکز هستم و با نرم افزار لوپ کد کار می کنم /کرک نرم افزار لوپ کد ۲۰۲۰ رو شما در اختیار دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید