اشکالات عمده مشعل های گازی به چند مجموعه مختلف تقسیم می شوند. عدم روشن شدن مشعل ، روشن و خاموش شدن پیاپی مشعل ، بدسوختن و بوی دی اکسید کربن یا گاز در موتورخانه و کم بودن شعله مشعل از عمده ترین مشکلات مشعل های گازی است که در مراجعه به ساختمانها با آنها روبرو می شویم. البته اشکالات دیگر از قبیل صدای زیاد مشعل و همچنین عدم اتومات کردن دقیق آن از دیگر اشکالاتی است که به طور مستقیم با مشعل مرتبط نمی باشد ولی رفع آن بسادگی و با تنظیمات مناسب امکانپذیر می باشد.

تعمیرات مشعل های گاز سوز

تعمیرات مشعل های گاز سوز

در این قسمت به یکی از اشکالاتی که در برخی از ساختمانها با آن روبرو هستیم اشاره می شود که آن ضعیف بودن شعله مشعل و ضعف در گرمایش مناسب دیگ آبگرم می باشد. زمانی که دریک موتورخانه مشعل روشن بوده ولی سیستم گرمایش ساختمان و یا تامین آب گرم مصرفی ضعیف عمل می نماید دلایل مختلفی را می تواند داشته باشد. همانطور که میدانیم یک موتورخانه تولید حرارت برای دیگ بوسیله مشعل انجام می شود اما در برخی موارد این حرارت دچار افت شده و انرژی لازم برای گرم کردن دیگ را تامین نمی نماید.
مهم و عمده ای که می توان به ان اشاره کرد ضعیف بودن شعله مشعل می باشد که موجب پایین آمدن حرارت دیگ و در نهایت طولانی شدن مدت زمان کارکرد مشعل میشود. این عیب موجب می شود سیستم گرمایش و آب گرم مصرفی مدت بسیار طولانی را برای گرمایش طی کند و موجب اختلال در بخش های دیگر موتورخانه گردد.
از علت های این عیب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اشکال در ارسال سوخت کافی به مشعل
اشکال در مجاری انتقال سوخت به مشعل
عدم تنظیم طول شعله

برای رفع اشکال اول بهتر است ابتدا سیستم ارسال سوخت و لوله کشی آن و یا مخزن سوخت کنترل شود و از باز بودن مجاری ارسال سوخت( گاز شهری یا گازوییل) اطمینان حاصل شود. برای اشکال دوم اگر در مسیر انتقال سوخت لوله ها یا شلنگ ها گرفتگی داشته ویا رسوب حاصل از خود سوخت در مسیر جمع شده باشد می تواد بر عملکرد مشعل تاثیر داشته باشند و موجب کم شدن شعله گردد برای حل این مشکل بهتر است فیلتر مشعل و مجاری دیگر ورود سوخت کنترل شود تا سوخت به مقدار کافی به مشعل برسد.
در اشکال سوم که یکی از متداول ترین اشکالات در حوزه مشعل می باشد ، مشاهده شده که مشعل روشن بوده و بصورت کاملا آبی میسوزد ولی حرارت لازم را ندارد و دیگ را به مقدار کافی گرم نمی نماید و با وجود سالم بودن مشعل گرمایش کافی نیست .
برای حل این مشکل بهتر است ابتدا طول شعله از طریق شیشه کنترل شعله چک شود که آیا تا آخرین پره دیگ ادامه دارد یا خیر که اگر امتداد شعله تا اخربن پره نرفته باشد معنی آن این است که طول شعله مشعل تنظیم نیست و یا بعبارت دیگر مشعل به دلیل طول کوتاه شعله بصورت مداوم کارد میکند و مدت زمان طولانی صرف گرم کردن دیگ خواهد شد و یا اصلا قدرت تولید حرات را نداشته باشد. برای رفع این مشکل باید از طریق کنترل شعله مشعل وتنظیم میزان طول شعله این مشکل را با حضور متخصص و تعمیرکار متبحر رفع نمود.
مطالب ذکرشده گرچه به صورت مختصر بیان شد ولی می تواند یک راهکار علمی برای رفع عیوب احتمالی در سیتم مشعل را برای شما عزیزان بیان کند.
برای حل مشکلات خود با شرکت های معتبر در این خصوص یعنی سرو انرژی کیا و یا سایت موتور خانه دات کام تماس بگیرید تا با نیروهای با تجربه و متخصص در این زمینه مشکلات شمارا به راحتی و در کم ترین زمان ممکن رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید